mai 2018

Magic Quadrant for Unified Communications as a Service, Worldwide

By |2018-05-25T18:54:45+01:00mai 25th, 2018|Actualités, Communications Unifiées (UCaaS) & Collaboration|

Bonjour,   Selon Gartner, les capacités des services UCaaS surpassent actuellement les solutions de Communications Unifiées sur site. La rapidité du changement induit par les services UCaaS s'accélère à mesure que les fournisseurs concentrent leur R&D sur les ressources délivrées dans le Cloudef. De fait, les leaders IT et opérationnels doivent estimer un environnement [...]

janvier 2018

Five unified communications trends to watch in 2018 | ITProPortal

By |2018-06-26T12:05:12+01:00janvier 3rd, 2018|Actualités, Communications Unifiées (UCaaS) & Collaboration|

With 2018 fast approaching, it’s time to look ahead and consider what we can expect for the coming year. While putting together my thoughts this year, it struck me how closely interconnected the themes are this time. Team Collaboration and UCaaS: We need both integration and flexibility Enterprises and vendors recognize that today’s modern workplace [...]

novembre 2017

RGPD, pourquoi cela concerne aussi les commerciaux

By |2018-06-26T12:05:12+01:00novembre 22nd, 2017|Actualités|

Qu'est-ce que le RGPD ? Le RGPD, Règlement Général sur la Protection des Données, est le nouveau règlement du parlement européen et du Conseil de l'Union Européenne visant à harmoniser la gouvernance des informations personnelles au sein des pays membres de l'Union Européenne et a pour objectif de sécuriser et protéger les données personnelles que [...]

How Verizon is Building a Big Data and AI Culture

By |2018-06-26T12:05:12+01:00novembre 21st, 2017|Actualités|

  With these and many smaller analytics groups scattered around the company, Verizon has also established a coordination mechanism across them. VEDA — Verizon Enterprise Data Analytics—is an enterprise organization that addresses data management, data governance, data warehousing and data lakes, and common analytical and AI technologies. The goal of VEDA is to facilitate cross-functional, [...]

juillet 2017

The reality of automating customer service chat with AI today | VentureBeat | AI | by Indrek Vainu, AlphaBlues

By |2018-06-26T12:05:12+01:00juillet 20th, 2017|Actualités|

Of all the fields in the chatbot-crazed world, customer service is one of the prime targets for automation. virtual customer agents (customer service-focused bots, or VCAs) are intelligent systems able to understand what users ask via chat and to provide them with adequate answers. In the context of this article, when we talk about VCAs [...]

juin 2017

BroadSoft Delivers AI to the Workforce and Unified Communications – CommsTrader

By |2018-06-26T12:05:12+01:00juin 29th, 2017|Actualités, Communications Unifiées (UCaaS) & Collaboration, Productivité|

It’s hard to argue with the fact that the modern workforce is evolving at a phenomenal speed. The newest technology is constantly changing the way in which the modern business communicates, and the data available to companies is somewhat overwhelming, often requiring a lot more than a large amount of staff to make sense of [...]

SD-WAN is going Mainstream… – Andrew Lerner

By |2018-06-26T12:05:13+01:00juin 28th, 2017|Cloud – SaaS, Réseaux privés, Télécoms|

SDWAN remains a topic of high interest among Gartner clients. While many networking technologies are over-hyped as the next big thing, SDWAN is delivering on the promise. In just three short years, adoption has taken off and we now estimate 6,000+ paying SDWAN customers with more than 4,000 production implementations. We recommend you look at SDWAN [...]

mars 2017

I hate my WAN…SD-WAN to the rescue

By |2018-06-26T12:05:13+01:00mars 14th, 2017|Réseaux privés, Télécoms|

I hate my WAN…SD-WAN to the rescue by Andrew Lerner  |  July 7, 2015  |  1 Comment I’ve yet to run across a Gartner client that loves their WAN. It’s crazy if you think about it: The time to get additional WAN bandwidth is typically measured in weeks/ months. WAN costs are measured in hundreds [...]

Un meilleur retour sur investissement grâce à une collaboration améliorée

By |2018-06-26T12:05:13+01:00mars 14th, 2017|Productivité|

Un meilleur retour sur investissement grâce à une collaboration améliorée Avec la mondialisation croissante des activités, la manière de travailler devient de plus en plus collaborative. Pour cette raison, des outils de collaboration plus performants peuvent offrir des avantages notables pour les entreprises. Grâce à son vaste réseau de partage et sa facilité d'utilisation, Dropbox Business [...]

mai 2016

Tournez la page de la téléphonie traditionnelle grâce à la Voix sur IP

By |2018-06-26T12:05:13+01:00mai 18th, 2016|Communications Unifiées (UCaaS) & Collaboration, Télécoms|

La Voix sur IP accomplira sa promesse. A l’heure du numérique et du tout IP, l’entreprise doit substituer progressivement ses services de téléphonie traditionnelle par des services voix convergés. Or ceux-ci ne présentent pas en apparence l’avantage rassurant d’un lien dédié et d’une connexion physique à un site bien identifié. Et cependant, à bien des [...]